Vanaf 10 oktober zijn we veel in Bloemhof-Zuid aanwezig. Op de inloopbijeenkomsten met de gemeente, huis van de Wijk Irene. Of misschien is Jeffrey en collega Judith (projectleider Dagelijks Onderhoud) bij je thuis geweest om over klachten in je huis te praten? Dit is wat jullie ons vertelden.
Wat betekent dit voor mij?
Wat betekent dit voor mij?
Er zijn veel vragen gesteld door jullie over het zakken van de bodem: wat betekent dit voor mij? Vaak waren het vragen waarin we jullie zorgen hoorden. Denk aan:
· Moet ik verhuizen?
· Stort mijn huis binnenkort in?
· Gaan jullie woningen slopen?
· Kan ik zelf problemen zoals schimmel oplossen?
Het antwoord op deze vragen vind je in de Vraag & Antwoord.Ook hebben we bewoners gesproken voor wie het geen verrassing was dat de bodem zakt.
Klachten die huurders melden
Veel van jullie herkennen klachten in huis die kunnen komen doordat de bodem zakt. De twee meest voorkomende zijn: vocht & schimmel en kou & kieren. Maar er zijn ook bewoners bij wie de problemen in huis meevallen.
Wat melden eigenaren?
Tweeëntwintig eigenaren die hun MVE-woning* van Woonstad Rotterdam kochten hebben klachten gemeld. Of als die er niet waren, gemeld dat er geen problemen zijn. Ook zijn er eigenaren die hebben aangegeven open te staan hun woning terug te verkopen aan Woonstad Rotterdam. Eigenaren hebben zorgen over de waarde van hun woning. Is de woning in de toekomst nog wel verkoopbaar? We stellen zoveel mogelijk gerust: wij kopen de woning altijd terug en betalen daar de marktwaarde voor.
*dit is een woning die zij van Woonstad Rotterdam kochten met een terugkoopregeling.
Klachten niet opgelost
Klachten niet opgelost
In gesprek met jullie meldden veel bewoners klachten die (nog) niet zijn opgelost. Van reparatieverzoeken tot en met klachten over onderhoud van tuinen. Jeffrey: “Sinds 10 oktober ga ik langs bij iedereen die zijn klacht meldt bij mij of bij Woonstad Rotterdam via het klantcontact centrum. Om een oplossing te zoeken of in gesprek te gaan wat er wel of niet kan.”. We weten dat we via de telefoon minder goed bereikbaar zijn op dit moment. En dat het melden van klachten nu lastig gaat.
Wat viel op?
Drie dingen waar vaak over werd gepraat:
1. Jullie hebben twijfels of er nog geen plan is. “Als bewoners twijfel hebben, nodig ik ze uit om met ons mee te denken. Dat plan moeten we echt samen gaan maken met bewoners en gemeente”, vertelt Jeffrey (projectleider in Bloemhof-Zuid).
2. Veel bewoners gaven aan dat ze graag in de wijk willen blijven wonen als ze moeten verhuizen. Dit omdat ze veel contact hebben met andere bewoners in Bloemhof.
3. Jullie zijn blij dat Woonstad weer in de wijk komt zitten. Op Sandelingstraat 115 komt het Buurtpunt Bloemhof.